Thursday, 16 August 2012

Packing duit raye...

Bajet cam byk je aku packing duit raye taon ni.. walhal aku cume standby untuk anak2 buah je pon. Sbb sume orng akan isi duit raye lam sampul supaya x nampak jumlah die..hehe.

Skang ni lau x bg duit raye cam x meriah je..sbb time ni la budak2 nk kumpul duit n tgk sape yg dpt kutipan tertinggi. Dorng sume de target pas raye nak beli sesuatu cam gadjet ke, beskal pixy ke dan..bla..bla..bla...

Penah satu kali tu, aku da kehabisan duit raye. Tbe de satu grup budak2 y datang rumah. aku hidangkan kueh2 n air je..lebey kurang dlm 30 mnit kemudian, dorang tgk cam xde pape yg berlaku trus sorng tu ajak mber die balik, pastu dgn selambe je, budak tu sound kawan die "Wei, jap la lum dpt duit raye takkan nak balik dah." Amboi!! budak2 skang ni kemain lagi...dlu aku xde pon.. yelah..aku mne de pngalaman g beraya keliling kampung kutip duit raya cam budak2 lain....aku kan puteri lilin, x leh kene panas...(statement x leh blah bajet membesar kt oversea...pui..)



8 comments:

  1. kakak abam dan adik nak sampul comel kaler pink tu ye ;).kalau boleh dalam tu paling kurang note kaler oren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaler pink ana muslim tu tuk gegurl je ckap kt abam....

      Delete
    2. semalam abam ala-ala terkujat bila cakap baju melayu dia kaler pink(tunjuk sipi2 baju raya kakak kat dia),bila tunjuk betul2 baju melayu dia kaler purple..dia kata 'fuh,nasib baik'

      Delete
    3. xse wei kaler pink.. igt hero jambu ko suko pkay pink..hehe

      Delete
  2. akak ni pun baru je siap packing duit raya mlm tadi..hehe
    selamat hari raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aryan..

      packing siap2 senang sket.. tp sy kene igt kaler sampul sbb isi dalam pn beza...hehe

      Selamat hari raya....

      Delete
  3. Salam cik viva, untungnya kalau awak jadi makcik saya...ekeke...mak duit raya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lady Windsor,

      makcik yg paling baeek sbb duit raye tiap2 taon standard je jumlahnye...haha

      Delete

Have a nice day... ☺