Wednesday, 7 November 2012

Anak ayam warna-warni...

Pagi ni semua bizi kat office sebab mover dah datang nak angkut kabinet dan kotak, aku sebagai observer dan juga tukang bagi direction je...hehehe.

Sementara tu sempat lagi membelek fesbuk tadi jumpa la satu gambar ni yang menggamit kenangan mase dulu-dulu...

Taraaa.....anak ayam warna warni...haha
 05 ekor / RM10...mari!!..mari!!
Comel kan..mase kitorang kecik-kecik dulu sempat la ayah belikan ayam ni sorang sekor. Kitorang panggil ni anak ayam didik. Mase tu memang sangat femes anak ayam ni. Tapi bile dia dah besar bulu ayam ni akan bertukar jadik warna putih je tapi itu pun kalau ia sempat besar la.. heheh.

Dulu aku piker macam mane la ayam ni boleh jadik kaler2 camni, aku ingat dia rendam ayam ni kat dalam air berwarna..boleh ?? Kalau rendam dalam air mestilah mati ayam tu kan...hahaha. Sampai sekarang aku masih tak tau macam mana proses nak mewarna anak ayam ni, ade yang cakap
  1. Pengusaha akan cucuk pewarna kat dalam telur tu masa dalam perut.
  2. Anak ayam ni di rendam dalam air berwarna..
  3. Dorang warnakan anak ayam ni pakai spray (alat penyembur).
(Sila tandakan jawapan anda di atas) :p

Tapi sekarang pun masih ada jual lagi anak ayam warna-warni ni kan, ingat nak beli la sekor dua nak bagi kat adik Hajar...mesti die penyek2 kan, ingat mainan...heheh

13 comments:

  1. comellll....
    ha ah eh..cemana depa buat kaler2 gitu?

    cakap dgn adik hajar, red alert, red alert...this is not a toy, please jangan penyek2 tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak net,

      tulah pasal, saya masih tak dapat jawapan ni..harap jugak kalau majalah 3 nak buat liputan pasal ayam ni..hehe

      cakap camni buleh tak? kaler oren standby, hijau jalan, so merah kene stop...

      Delete
  2. bukan 2 singgit ke?
    (baca versi mail dlm upin ipin)
    hehe..aja kata 'taknak ayam ni.nak tab aje'hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kalau ayam den lopeh..2 singgit..

      ayam ni kaler2 la, konfem ajaa xnak tab dah..busann kate dia..

      Delete
  3. comel..yela dulu masa kecik2 anak ayam ni memang femes..tapi x penah dapat huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam2 kaler ade...geram tengok...takpe, kalau dlu tak dapat...sekarang dah boleh beli 10 ekor kak...hehe

      Delete
  4. Comelnyaa.....tu ayam hdupkan...mcm toys plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratu Hatiku,

      Ya, ini anak ayam hidup tau. comel cam mainan je..

      Delete
  5. Replies
    1. salam..tak pastilah, kat pasar ade kot.

      Delete
  6. Salam ...kalau sesiapa dapat info on where to get this chicks please e-mail me at
    sophie23@ymail.com
    mencari bagai nak rak..=)
    thank you

    ReplyDelete
  7. http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=J5TeaMWqSlI

    Video proses pembuatan ayam kaler

    ReplyDelete
  8. I wan this chic...plz send me d detail wer I can get it in penang

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺