Monday, 1 April 2013

Gulai Tempoyak Udang..

Cerita pasal mak dah masuk entry ke 4...takpelah sempena hari jadi mak kan, so marilah kita buat entry banyak2 pasal mak kita dengan tajuk "Kenapa saya sayang mak saya"...haha...buleh gitu??

Mak datang sini naik keta abang so buleh la meng'upload beberapa barangan terkawal yang agak susah nak dapat kat sini seperti tempoyak, budu dan yang paling mahal sambal cili resepi mak. Aku dapat jugak sikit bekalan atas jasa baik irfa..jadi boleh la aku main masak2 kat rumah sewa nanti..hehe.

Mak cakap kalau datang naik bas atau keretapi, mak tak nak bawak barang ni semua lagipun kesian mak kena bersusah payah nak bawak naik turun bas nanti..kang tak pasal2 meletop pulak bekas tempoyak tu dalam bas tu nanti dek kerana kepanasan..haha

Tempoyak, budu cap **** & sambal
Bila dah ada semua bahan diatas, hari2 aku main masak2..senang je senduk, kacau, masak & rasa. Kalau takde sapa nak makan pun, takpe aku buleh je makan sorang2. Aku suka masak gulai tempoyak udang sebab aku buleh hirup kuah gulai tu macam hirup sup walaupun pedass sebab kesedapan gulai itu mengatasi segala-galanya..slurpp

Udang yang tak berapa nak harimau..
#terbaik dari ladang gandum mak jemah..

5 comments:

  1. amboi dah pandai main masak2 sekarang
    pasni xde lah rekues ai masak lagi ye

    ReplyDelete
  2. masak tempoyak akak bersantan dan daun kunyit..memang sedap masak udang tempotak kan

    ReplyDelete
  3. #k.mulan,
    masak cincai je ni..kalau akak rasa mesti failed...hahah

    #irfa,
    i pandai masak tau..saje je malas..kwang3

    #k.erna,
    tulah kak, kitorang punye memang spesel sket..tak pkai santan..heheh

    ReplyDelete
  4. sedapnya nampak gulai udang tempoyak tu..

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺