Monday, 23 September 2013

Apa Kata Mereka..

COPY PASTE ini untuk renungan bersama..

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat mu
Syaitan - Alahh..sekejaplah, mengantuk ni...awal lagi ni...zzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah...
Malaikat - Wahai anak Adam, mulakan dengan Bismillah..
Syaitan - Ahh, tak payahlah...dah lapar ni! Makan jelah...nyumnyum sedapnya..

Manusia - Hari ni nak pakai baju apa ya?? emm
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh..panaslah, tak ada style langsung..kampung girl sangat..

Manusia - Alamak, dah lewat!! Bos marah nanti..
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia, nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahh, awal lagi ni...suruh je si X tolong punchkan...lalala

Manusia - Eh..ehh..tak boleh tengok ni berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkan pandanganmu, sesungguhnya ALLAH SWT Maha Melihat & Maha Mengetahui..
Syaitan - Perghhhh..best tu..rugi oo kalau tak tengok ni...hahaha..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahlah ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain oranglah...lantak dia lah..

Manusia - Aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya ALLAH SWT Maha Pengampun..
Syaitan - Relaks la..lain kali boleh bertaubat...muda lagi kan..lagipun hidup hanya sekali..rugilah..

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok..
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai ALLAH SWT, berpalinglah...
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...jomlahh

Manusia - Patut ke aku biarkan artikel ini tetap di sini saja??
Malaikat - Ingatkan pada kawan2 yang anda kenal...sebarkanlah..
Syaitan - Tak payahlah nak sibuk2..biar je kat sini..boleh delete je, bukan ada orang nak baca pun..

#Aku - Hanya berkongsi untuk mereka yang sudi baca entri ini....daaa

5 comments:

  1. Ye JM sudi baca..dalam tak sedar...sebahagian nya JM Pernah lalai jugak..huhuh...

    ReplyDelete
  2. dalam setiap diri kita memang ada syaitan nya. kita yang kena usahakan supaya syaitan itu jadi jahat, atau kurang jahat.

    ReplyDelete
  3. tqs for sharing... memang tanduk2 ni berkeliaran keliling kepala & badan.. astaghfirullah... antara kuat lawan atau tak...

    ReplyDelete
  4. untuk renungan saya jugak ni..banyak benda yang kdg2 saya lalai sebenarnya :)

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺