Friday, 11 October 2013

Resepi KOKTEL BUAH..


Bahan-bahan

  • 1 tin koktel buah-buahan campuran
  • 1 tin susu sejat/cair F&N
  • 1 plastik jelly @ sumi
  • 1 cawan air gula
  • Ais yang dihancurkan

Cara-cara

  1. Campurkan koktel buah & jelly/sumi..
  2. Masukkan ais & kacau (supaya susu tak berketul bila bercampur dgn koktel tu)
  3. Masukkan susu sejat/cair & air gula
  4. Kacau supaya sebati
Siapp...

28 comments:

  1. Replies
    1. Betul..sejuk je tekak pas minum koktel ni...

      Delete
  2. Replies
    1. Raya haritu dah try buat kt kg..kakak suka rupanya..siap tambah2..

      Delete
  3. akak suke campurkan ngn nata de coco nyum2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala bajet nak try je aritu..so takde lak dorang suh beli nata de coco. Takpe next time boleh campur nata de coco sekali...

      Delete
  4. Replies
    1. Tulah pasal..senang giler rupanya..baru tau caner nak buat..huhu

      Delete
  5. kita pun suka buat..dap sgttt...

    ReplyDelete
  6. senang nak buat, senang nak suap dan pasti sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak mesti selalu buat kan koktel ni..sy je baru nak belajar..huhu

      Delete
  7. mcm senang je..bolehla akak try bt esk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..semudah 123 je..main tuang je ni..hahah

      Delete
  8. kita pulak selalu buat koktel buahan, laici tin, aiskrim soda dgn ais aje. buat minum untuk buka. memang minum aje la, makan semua tolak tepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah..pakai aiskrim soda pun sedap..tapi sy belum belajar lagi nak buat tu..hehe

      Delete
  9. cuti nih makan sambil tgk tv mmg mengancam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya suka minum air tu je, buah2 dia tak suka sangat..

      Delete
  10. Wahhh.. kalu bulan posa mesti laku!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak, kalau bulan posa, jual apa pun laku kak..sekali makan tak sedap pun..hehe

      Delete
  11. wahhh....cedappnyerrrr......jenjalan cuci mata...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih singgah..suka blog Cik Anne, baca pasal travel...nak pg tak tau bile kan..hehe

      Delete
  12. yummeehhh.... feveret sgt ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samelah..feberet saya jugak koktel ni..wpun sy tak mnum susu sebenarnya..hehe

      Delete
  13. nyum nyum ari ni asik tersinggah ke blog yg entri pasal makanan.. huhuh lapar sudah!
    saya pasti akan mencubanya.

    salam singgah buat pertama kali ke sini :)

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺