Friday, 27 December 2013

OST Bukan Kerana Aku Tak Cinta :: Taubat (Opick)

Sekarang aku dah terjebak pulak dengan drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta (BKATC) yang diadaptasikan novel hasil karya penulis E-Man Sufi tu. Drama 60 episod ni di tayangkan kat estro. Tapi disebabkan rumah aku takde Mustika HD maka terpaksa la tonton online drama ni. Pelakon dia Sharnaaz Ahmad (Jebat Foo) & Nelydia Senrose (Hanna Mastura). Kisah seorang bekas gangster yang dah insaf dan kembali bertaubat dan dalam masa yang sama seorang cucu Tan Sri dah mula jatuh cinta padanya. Suka tengok watak gangster Jebat & watak gedik manja tapi comel Mastura tu yang tak putus asa berusaha nak dapatkan cinta Jebat.


 Taubat (Opick)

Wahai Tuhan...jauh sudah,
Lelah...kaki yang melangkah,
Aku hilang tanpa arah,
Rindu hati sinarmu,

Wahai tuhan aku lemah,
Hina berlumur noda,
Hapuskanlah terangilah,
Jiwa di hitam jalanku,

**Corus

Ampunkanlah aku,
Terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkau,
Sang Maha Pengampun Dosa,

Ya Rabbi...izinkanlah,
Aku kembali padamu,
Meski mungkin takkan sempurna,
Aku sebagai hambamu,

Ampunkanlah aku,
Terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkau,
Sang Maha Pengampun Dosa,
Berikanlah aku kesempatan waktu,

Aku ingin kembali,
Kembali kepadamu,
Dan mungkin tak layak,
Sujud padaMu,
Dan sungguh tak layak aku..

OST sebenar BKATC ni adalah lagu Salahkah (Hafiz & Rossa) tapi aku lagi suka lagu Taubat ni sebab aku rasa lagu ni sebab bagi aku ia lebih menyentuh kalbu..huhu

13 comments:

  1. Replies
    1. harumankasehvee,
      Hmmm..sy pun rasa camtu jugak, kaki novel ofcourse...

      Delete
  2. Aku antara makhluk yang tak layan pun. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. t.a.t.a,
      Rugilah ko tak tengok citer ni..bila lagi nk tengok si sharnaaz bawak watak gangster habis tapi dalam hati de taman bunga..sweet kottt..hahah

      Delete
  3. kt astro 133 kan ada dik, tak pyh tgk kt hd... tp kene langan mustika lah hehehe... akak pun sama dh jth cinta ngn cite nih... mule2 mls nk tgk tp suke lak ngn gaya gedik2 si nely ngn garang2 si jebat tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. K.Norhidana,
      Haa..tula pasal, sy mmg ada cenel Mustika tu tapi tak penah tau pun BKATC ni pun ada siar kat astro Bella tu..so sekarang untuk episod 10,11,12 dah takyah tengok kat intenet dah....hehehe

      Delete
  4. only layan mr. arrogant...sowwyyy...heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Net,
      Cite ni lah pengubat hati kami selepas tamatnya drama Mr Arrogant tu...barulah terasa macam tengok drama..hehe

      Delete
  5. Rumah akak xde mustika hd xleh tgk sob sob sob

    ReplyDelete
  6. aduh tersentap gila aku bila tengok cerita tu.. meleleh air mata berkali2.. terbaiklah cerita ni klau nk bg bintang aku bg 5 bkn 5 10 bintang aku bg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wpun ramai yg komen hero & heroin begitu "over" mendalami watak, but who care kan? yang penting cite dia best..hehe

      Delete
    2. Apa tajuk lagu dalam cita ni yang liriknya macm ni Mengapa kau telah berubah..kau hancurkan cintaku yg terdalam..walau kau tak mencintaku lagi namun diriku tetap mnyayangi

      Delete

Have a nice day... ☺