Thursday, 30 January 2014

Bila Nak Diet ni???

Adess...bila lak nak kurus & slim melim cam Yuna nih. Aku rasa dia mesti pakai seluar saiz 27..kan Irfa??? ehem..ehem..


Tensen je bila nak carik baju & seluar, baju dah cantik dah..berkenan gila2 siap hentak kaki..sekali takde size yang kita nak..huhu. Sakit pulak hati kite..huhh

Haritu ada hati la kononnya beli seluar kat online shop, terpengaruh gara2 suka membelek IG. Dah la kena tunggu lama sampai seminggu lebih sebab ada masalah teknikal, sekali bila dah sampai barang, aku boleh terkejut macam kena karan dah sebab tengok seluar tu punya cutting kurus giler..siott. 

Tak puas ati sampai aku gado2 manja ngan budak yg jual tu. Silap aku jugak aku tak try dulu tapi terus wassap dia cakap suar tu kecik. Rupanya memang suar tu pattern skinny, sebab tang pinggang & pinggul sedang elok tapi cutting bawah dah jadik cam legging. Tapi kat dalam gambar lain, takde la skinny gitu. So caner aku nak pakai tuh..huhu. 

Adik aku dah gelak sakan nak pecah perut bila tengok seluar tu...dia cakap ada hati nak beli online..puihhh

Okay..finee!!

Azam kami tahun ni nak diet, nak turunkan berat badan tapi apakan daya...takpe baru sebulan, kami ada lagi 11 bulan untuk buktikan yang kami BOLEH...yess!!!


Aku share kartun ni kat wassap, nangis adik aku baca...(sebabnya itulah kami....hahaha)

16 comments:

  1. hahaha... sma la kita...tah bila nk start

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kopiolimauice,
      Tulah, ingat nak start isnin depan tahun 2015 je...heheh

      Delete
  2. cayok2222.. cekalkan hati. tetapkan niat. hehe. berdisiplin! IAllah berjaya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. NinaAZ,
      Terima kasih..yess..cekalkan hati, kuatkan semangat..

      Delete
  3. ahaahahah...cartun tu cute..boleh sebenarnya kalau nk diet ni..perlu kuat semangat dan disiplin..caiyok..caiyok..Cik viva boleh buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM,
      Chaiyok!! Chaiyok!! Susah nak buat sebab banyak sangat dugaan kat opis ni...huhu

      Delete
  4. Tengok kedengking nya Yuna tu, teringat pelakon Korea. Depa pun sama kedengking jugak kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. t.a.t.a,
      Korea lagi lah..langsung takde lemak aku rasa..dorang makan ape ek??

      Delete
  5. agak-agak kalau puasa tiap2 hari jadi x?
    tapi x tahan tgk org lain makan pulak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nick,
      Kalau puasa tiap2 hari boleh kot jadik camtu...tapi ermmm..mampu ke nak puasa tiap2 hari...**pengsan

      Delete
  6. adoi,,sakit perut suko
    tu hari tggu tahun baru
    sekarang dah masuk Feb
    lom jugak start
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis,
      Hurmm..tok taulah...asal male jah ajak tubek make..pah lagu mano???

      Delete
  7. inshaallah dear..kena usaha dan tekad btl2 tau.hiih

    ReplyDelete
    Replies
    1. are_lin,
      Tenkiu..tenkiu...in shaa Allah =)

      Delete
  8. tanam azam, tanam niat, jangan tanam makan sudah hehehe..
    gud luck dik..pasti boleh punye...slow² buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ena,
      Slow2 eh...alamak..lau boleh nak drastik perubahan tu...heheh

      Delete

Have a nice day... ☺