Wednesday, 30 April 2014

Sup Ketam & 100 Plus untuk Denggi..

Harini aku gagahkan jua diri datang keja sebab dah 02 hari tak masuk opis. Isnin sebab aku tak larat gile dah, sakit badan, sakit kepala jadi aku ambik EL je. Semalam pulak aku jumpa doktor check darah sebab aku risau kot aku ni saspek denggi ke apa ke. Yelah aku start deman hari sabtu lagi. 02 hari aku check in kat rumah Irfa. Dia pun pelik tetiba aku muncul kat umah dia tapi terus carik bantal sebab dah rasa macam nak pitam.

Isnin aku dah balik umah sewa dah. Gigih jugak keluar beli ketam 02 ekor & masak sup ketam tu sebab kata orang petua nak cepat baik kena minum sup ketam & air 100 plus. Aku ni  tak penah beli ketam sepanjang hayat hidup aku, apatah lagi nak masak sup ketam tu. Ntah apa rasa sup tu, aku telanlah jugak.. huhu


Semalam bila pergi check darah tu, doktor cakap bukan Denggi tapi aku demam virus je. Alhamdulillah, risau dah takut kena check in sepital pulak nanti. Disebabkan esok PH, jadi aku datang lah keja nak setel mana yg patut, takut Jumaat ni tak sihat balik ke, mana kita tau kan. Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan.

18 comments:

  1. Semoga cepat baik yer cik viva..

    ReplyDelete
  2. Tumpang manja kat rumah kakaklah ye..
    Harap dah jumpa doktor ada ubat tu cepat sembuh.

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh..sup ketam tu sedap..he3

    ReplyDelete
  4. get well soon
    rehat cukup2 yea

    ReplyDelete
  5. takpe dik beringat sebelum kene kan... moga mkn beransur sihat yek...

    ReplyDelete
  6. assalam cv..semoga cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  7. smga cepat sembuh..nasib baik bukan danggi ...

    ReplyDelete
  8. Member p terkena deman virus ni..cian tul tgk..katanya terkena lepas blk dr kl

    ReplyDelete
  9. minum air klorofil, jus daun betik , jus jambu batu merah(marigold) pun boleh jika kena denggi.
    walau apa pun denggi @ VIRUS semoga CV cepat sembuh.

    ReplyDelete
  10. CV, itu hari Kak Irfa dah kena, at least kau dah ada pengalaman dan kau tahu petua-petua nya semua kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tata,
      Tulah, takut jugak kalau sampai kena masuk wad tu..alhamdulillah, cepat baik..

      Delete
  11. Dear semua..
    ZazaMyMoon,
    NurzakiahHanum,
    Falsya,
    KakZakie,
    Idzwa,
    Kuazue,
    MarMansor,
    KakEL,
    Norhidana,
    AcikErna,
    Kopiolimauice,
    Cheqda,
    KakNieda,
    Tata,
    Terima kasih banyak untuk doa anda semua..sy dah kembali sihat, alhamdulillah... ^ ^

    ReplyDelete
  12. dah sihat rupanya... Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  13. CV! Dh sihat ke, Jm baru nk singgah sini kiranya ubat denggi sup ketam ek sib baik bukan denggi tp demam virus pun risau gak. Alhamdulillah dh sihat

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺