Friday, 5 September 2014

Bahayakah LOOM BAND??

Apa itu LOOM BAND? Yang aku tau LOOM BAND tu adalah aksesori gegelang getah kalerful yang jadik fenomena kepada kanak2 & remaja masa kini.


Camana nak hasilkan LOOM BAND ni? Aku rasa kena ada skill kraftangan jugak kot...kalau jenis yang cepat hangin macam aku susah kot nak hasilkan LOOM BAND ni..heheh.

Akak tu cakap anak dia beli satu kotak set untuk membuat standard LOOM BAND ni harga dia RM30. Boleh hasilkan banyak jugak gelang getah ni..siap boleh berniaga jual kat kawan2 skolah lagi..


Tapi haritu baca kat intenet ada mengatakan LOOM BAND ni boleh membahayakan kesihatan kerana mengandungi bahan kimia karsinogenik. Di UK, penjualan LOOM BAND ni telah ditarik balik..



Betulke??

7 comments:

  1. nmpk cantik sbb warna warni gitu tapi merbahaya ye..emmm

    ReplyDelete
  2. Masya-Allah anak kakak ada beli dgn kawan dia jual satu seringgit. Dia ada beli dua. Nampak memang cantik warna-warni.

    Balik nak suruh dia buanglah takut juga kakak...

    ReplyDelete
  3. biasanya klu permainan berkaitan getah2 ni ada bahan mcm tu tapi tak disahkan lgi rasanya.... klu betul ada bahaya gak ni


    * CV tqsm eyhh hadiah tu suka sgt.... ;)

    ReplyDelete
  4. bahaya sungguh ke saja propa lebih sebab produk malaysia. biasalah negara luar ni padahal barang ngara dia kena sanjung kat sini. alaaahai getah aje pun. kaler kaler kasi cantik. lebey kurang macam getah pasar tu kan.. entahlah. up until krajaan kita kata bahaya barula dihentikan ye.. nasibla malaysia ni.

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺