Friday, 3 October 2014

BerSENANDUNG MALAM @ BAGAN LALANG

Berirama....SENANDUNG SEMALAM...
Ku terkenang peristiwa silam..
Dimana aku dan si dia..

Ni kisah throwback aku & rakan housemate. Kami set pegi makan SEAFOOD kat BAGAN LALANG, SEPANG minggu lepas. Sebenarnya takdelah jauh mana pun rumah aku pegi sana adalah dalam 30 minit perjalanan, tapi jarang pegi sebab aku rasa terlalu jauh...hihih

Kami pilih restoren SENANDUNG MALAM sebab kedai dia ramai orang (biasanya kedai ramai orang ni sedap masakan dia) & paling senang nak carik sebab betul2 kat sebelah kiri & ditengah padang. Nak parking pun senang sebab kawasan dia lapang. Meja pun banyak, pilih je nak berbumbung zink atau berbumbung kan yang langit terbuka..heheh

Mula2 carik meja mengikut keselesaan kita..tapi orang kena tunggu lah, nanti kang ada kena sapu dek orang pulak. Pastu yang lagi sorang pegi lah kaunter ala2 pasar gitu untuk sesi pilih memilih seafood.

Haritu yang jadik tukang pilih bahan mentahnya adalah aku berdua dengan housemate, apa lagi lupa diri kejap sampai penuh basket menyoping..muahahaha

Menu kami pada haritu adalah seperti dibawah :-

  • Siakap Stim (seekor jer)
  • Siakap Tiga Rasa (seekor jerr)
  • Pari Bakar (02 potong jerrr)
  • Sotong Goreng Tepung (5 ekor je, size sebesar lengan)
  • Udang Goreng Mentega (tak terkira bpe ekor daaa)
  • Pepahat Masak Cili (1kg)
  • Kerang Rebus (1kg)
  • Limau Ais (1 jug)
  • Nasi Putih (4 pinggan)

Meh..nak belanja satu pic KAMI aka si tukang pilih lauk malam tu...heheh


Total bil adalah RM214...korang rasa???

10 comments:

  1. Boleh tahan banyak menu tu. Makan berapa orang tu? Tapi kalau di Bagan Lalang, memang ada sedikit mahal dari Umbai, Melaka. Hehehehehe.... Tapi kalau kat Umbai pun, ikan sekor, udang 4 ekor, kupang sepinggan dan sotong 2 ekor utk 3 orang makan pun dah cecah seratus dah dik...

    ReplyDelete
  2. amboii tak pandang kemera cv ek sedap naw2 tu makannya..harga tu mcm standard kot klau seafood ni...

    ReplyDelete
  3. utk 4 org mkn ke nih dik? sbb ada 4pinggan nasi je tp lauk bkn main meriah... bg akak kalu mkn kt bagan lalang rm200+ tuh ngn menu yg banyak tu berbaloi rasanyer... sbb kalu kt kl musti lg mahai

    ReplyDelete
  4. meriahnyeeeeee..sedapnyeeeee..

    ReplyDelete
  5. kerap gak pi bagan lalang tapi lum try seafoodnya ...

    ReplyDelete
  6. harga tu ookaylah dengan makanan makanan yang uols order. banyak tu jadi okaylah harga.. amboi dia mula entry lagu klasik sungguh bhahaha..

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺