Wednesday, 8 October 2014

KERABU PERUT..

Walaupun aku tak dapat balik kampung raya haji haritu tapi alhamdulillah dapat jugak merasa makan daging korban. Harini kakak opis bawakkan perut lembu yang dah direbus untuk buat kerabu perut...yesss


Ohhh..rindunya KERABU PERUT dari air tangan ayahanda tercinta...huhuhu

16 comments:

  1. akak pun tak balik dik, tak pe2 ada masa kite balik nnti yek...

    aduhla sedapnyer kerabu perut... feveret tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy dah balik smggu sebelum raya...tapi feel tak sama..huhu

      Delete
  2. k.el seumur hidup x nah mkn perut lembu
    tp taun lepas mil buat korban..dia buat perut cicah air asam
    makkkkkkkkkkkkk oiiiiiiiiiiii sedap giler ok hahaha
    ni lau kerabu x taulah sure sedap sgt kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalunya ayah sy tak buat kerabu taruk kerisik camni, tapi lebih kepada kerabu air asam tu jugak..

      Delete
  3. perut ni babat kan? suka makan kuah kacang + babat..sedap giloss

    ReplyDelete
    Replies
    1. mar,
      sama la tu babat @ perut lembu..lau mkan ng kuah kacang mesti sama mcm sate kan..

      Delete
  4. Replies
    1. sedap...dapatlah merasa sket sorang..heeheh

      Delete
  5. Kakak baru nak tengok resepi macam mana CV buat sama tak macam kakak... Buat sate pun sedap tau perut ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie,
      Ni resepi orang lain, sy tumpang makan je...hihi. Selalunya ayah saya buat kerabu style lain..tak letak kerisik..

      Delete
  6. Mesti sedap ni... perut baru mesti lembut je... :)

    ReplyDelete
  7. perut cicah air asam atau kerabu perut semua sedap.
    tapi orang melaka suka masak lemak pekat perut. letak cili padi banyak2 ...kang berasap telinga

    ReplyDelete
  8. sis pun x dpt daging korban sbb x balik kg ... huhuhuuu

    ReplyDelete
  9. CT balik kampung tapi makan lemang tiga ketoi and rendang ayam
    seketul lepas tu terus sambung tido sebab kepenatan. bahahha macam lah sibuk masak tp entahlaa rasa ngantok aje so tido ^^ eeeh sedap tu kerabu perut. tapi mak tak kasi makan banyak sangat. kekadang tu cecuri makan..

    ReplyDelete
  10. sedapnya...lama x mkn kerabu nih..mesti sedap kalau dapat daging fresh

    ReplyDelete
  11. tak penah makan tapi penah nampak...cemana rasa nya??

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺