Friday, 26 December 2014

FIKIR YG BAIK2 SAJA..MOHON YG BAIK2 SAJA..

Last dapat cakap dengan mak pagi RABU haritu..suara MAK sebak sangat menahan air mata..
Rumah kami tak pernah kena banjir selama ni..ALHAMDULILLAH.

TAPI TAHUN 2014 NI, ALLAH SWT NAK UJI SEMUA UMATNYA..ALLAHUAKBAR.

Bekalan elektrik kena potong...bahaya sebab air dah makin tinggi..
Kami tak dapat mesej/ kol & bercakap dengan MAK/AYAH.
Itu yang HATI kami adik beradik tak KERUAN / BIMBANG..

Dapat info dari kenalan adik cakap mak dah pindah ke kawasan lebih tinggi..
Mungkin yg dapat online sebab cas henpon guna charger keta..
Arghh..kenapa tak terpiker nak bagi mak segala gadjet (powerbank/chargerketa) selama ni....kenapa???

Tapi hati tetap tertanya2 air dah naik kat rumah kami ke & dah sampai paras mana agaknya??

YA ALLAH....
JASAD DI PERANTAUAN..
HATI DI KELANTAN..
JIKA KEADAAN MENGIZINKAN..
KAMI MEMANG NAK BALIK SANGAT2 NAK RINGANKAN BEBAN..
HUHUHUHU..

10 comments:

  1. ya Allah sedihnye..semoga family awak dlm keadaan yg baik2..amin..

    ReplyDelete
  2. amin
    besar kan dugaan
    rumah anum air dah naik sampai jalan raya

    ReplyDelete
  3. Ya Allah sedihnya........ semuga family cik viva dalam keadaan yang baik2 amin

    ReplyDelete
  4. ya allah sedihnya mmbaca... harap baik2 semuanya

    ReplyDelete
  5. Allahurobbi... kakak terbayang wajah mak/ayah CV yg masa pergi Langkawi tu
    Moga mereka selamat walau di tempat pemindahan. Sedih siapa tak sedih..
    Teruskan doa-doa kita buat mereka di sana.

    ReplyDelete
  6. semoga selamat hendaknya...akak faham apa yg cv rasa .

    ReplyDelete
  7. Kena pertimbangkan semua perkara apa yg kurang tahun ni untuk persediaan tahun depan, salah satu persediaan seorang makcik tua di Jerantut sebab tetiap tahun tempat dia banjir ialah... menjelang musim hujan dia terus pindah ke rumah anak dia kat KL... kampung dia terus tenggelam

    ReplyDelete
  8. Bersabar lah .. ujian dari Allah.. moga dugaan ini cepat berakhir.. amin

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah semua family selamat kan.. syukur.

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺