Tuesday, 20 January 2015

CUACA SEJUK @ KUALA KRAI..

Mungkin pada kita yang hari2 dok dalam ekon (especially kat opis tu) suhu 19'celcius tu takdelah sesejuk mana, tapi bagi mereka yang kehilangan tempat tinggal & terpaksa tinggal dalam khemah atau pusat2 pemindahan rasanya cukup sejuk sampai ke tulang barangkali..huhu


Nampaknya cuaca sejuk kat sana dah masuk tahun kedua. Tahun lepas tak sempat balik kampung untuk sama2 merasa kesejukan itu. Adik aku mengesahkan sejuk sampai bila bercakap kuar asap...betulkah??

SEKADAR SELINGAN..


Oh ye..malam tadi tengok MAJALAH 3 (PASCA BANJIR), bergenang jugak air mata tengok keadaan hari pertama persekolahan pelajar & guru2 di SK MANEK URAI yang sangat tidak sempurna. Pelajar terpaksa pakai baju biasa sebab uniform sekolah dah takde. 


SEKADAR SELINGAN


Bila cikgu besar dia berucap dalam keadaan sebak tu, otomatik aku pun sebak jugak tengok...huhu

Harap mereka tabah menghadapi ujian ALLAH SWT  kali ni..

22 comments:

  1. Harap mereka tabah menghadapi ujian Allah swt. Tak balik merasai/menikmati cuaca sejuk ker?

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah SWT mengurniakan mereka kekuatan dan ketabahan yang bukan sedikit.

    Sangat besar ujian yang terpaksa mereka hadapi...

    ReplyDelete
  3. semoga Allah S.W.T memberi kekuatan

    ReplyDelete
  4. Kita kena teruskan bantuan kita CV.
    Itu dah jadi tanggungjawab kita bersama.
    Memang sedih dan boleh mengalir airmata kalau tengok keadaan mereka.

    ReplyDelete
  5. tau xpe tgok majalah tiga lahaiii sayu hatiiiii

    ReplyDelete
  6. sayunya hati.. belum habis2 lagi musibah yg melanda Kuala Krai yer... doa saya untuk mereka (Ya Allah bertapa beruntungnya aku berbanding mereka... jadikan lah aku insan yg bersyukur)

    ReplyDelete
  7. 19 degree untuk akak memang sejuk bangat dik. 18 degree umpama berada di Cameron Highland di malam hari saat hujan renyai2. Memang sejukkk.

    Semoga mereka tabah. Gi balik kampung...boleh makan ubi keledek rebus saat sejuk. Best dik...

    ReplyDelete
  8. sama lah dik, rasanyer 3minggu dh majalah3 bt pasal banjir kan... n tiap kali tu akak tak ketinggalan tgk air mata pun msti pelan2 jatuh... sapa tak sedih mmg mereka takde hati perut lah

    sedih sgt tgk sekolah tu yg rosak sana sini, mmg sebak sedih masa gurubesar tu bg ucapan... huhuh moga mereka semua tabah

    ReplyDelete
  9. IGT MASA KECIK2 MAIN TEPI SEKOLAH TU, KUTIP BUNGA KEEMBONG
    SEDIH SGT TGK MAJALAH 3 MALAM TD
    HUHU

    ReplyDelete
  10. 19 tu dah kira sejuk dah tu cik viva...cheq da pun dh rasa suhu 10 di Ch tahun lepas..ni pun rasa sejuk2 terpaksa sentiasa berstoking

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheqda,
      10 darjah celsius?? ishhh...mmg sejuk giler tu...berasap

      Delete
  11. kan.memang sedih.
    sama sama kita doakan

    ReplyDelete
  12. kat sini pom lepas banjir sejuk sgt2..esp waktu pagi & malam.. tp xde seteruk kuala krai..
    semoga mereka y ditimpa musibah banjir akan trs bangkit semula..

    ReplyDelete
  13. mmg sgt sejuklah klu dlm khemah . harapnya ada pihak tertentu yg dpt bantu mrk ni ...

    ReplyDelete
  14. Kan, sebak sangat.. wawa nangis kot.. kuatnya azam anak2 nk gi sek..

    ReplyDelete
  15. Kesian kan....berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...

    ReplyDelete
  16. kampong saya kat Tanah Merah pun sejuk, family call bagitau..tapi takda la sesejuk kat Kuala Krai, dengan keadaan pasca banjir lagi..

    ReplyDelete
  17. tulah tgk gak M3 pasal banjir ritu..cam mn lah diorg hadapi tu kan
    semoga derang dipermudahkan segala urusan kehidupan

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺