Monday, 2 February 2015

WAKENABEB...

Aku ada cite sedih ni...huhhuhu...biar aku nangis dlu okay....uwaaaaaaaa


Hari jumaat lepas aku berdua dengan adik ke pegi Nilai sebab ada urusan sket.

Secara tak sengaja (atau mungkin memang disengajakan...huhu) aku telah membuat satu kesalahan jalan raya dengan memotong garisan kuning (kuda belang) semata2 untuk elakkan dari traffik light.

Tetibaaaaa.....ada orang bagi lambaian maut kat kami kat atas flyover tu. Tu diaaa.....ada 03 orang bapak polisi tengah standby tunggu kami kat atas jambatan tu....alamakkkk

Adess..sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua...

ALA LA LA LA TOK...JANGAN SAMAN..


Selepas budi bicara aku dengan bapak polisi tu selain kena dengar ceramah free tengah2 panas tu sebab kesalahan lainnya adalah tak pakai seat belt..so aku dapatlah jugak sekeping surat cinta dari beliau....oh tidakkkk..

Aku tanya polis tu berapa hengget saman ni??? Beliau cakap alaa...dalam RM150 je..huhh!!!


Inshaallah...lepas ni aku akan lebih berhati2 di jalan raya kot...

#wakenabeb

16 comments:

  1. Kesian cik viva.. lepas ni kena hati ye dear.. pakai sit belt tu pun utk keselamatan kita juga kan cik viva :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. CH,
      Ye...kadang2 beringat pakai jugak..sebab rasa fobia kena saman...

      Delete
  2. pasni kena sopan je la ek kt ats jln raya RM 150 bnyk gak tu melayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kopiolimauice,
      huhu...sangat menyedihkan..

      Delete
  3. Replies
    1. kak zana,
      kat flyover depan sket dari IPD Sepang tu..huhu

      Delete
  4. aduhaiiii.... rajin sungguh lah polis kat Semenanjung ni menyaman yer... kalau kat KK ni kurang sangat... bawak keta pakai hp pun selamba jer... tak pakai seat belt huhhhh bertahun baru sedar ada seat belt hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib,
      Wahh..best ar camtu..janji kita jaga keselamatan dh ok la tu kann

      Delete
  5. polis aim di atas flyover...wahh...cekap gak dorang ni eh..tak perlu guna CCTV

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM,
      Sebenarnya situ mmg ramai je org wat cam CV tu...tapi haritu nasib tak baik...huhu

      Delete
  6. kertas2 biru pon bterbangan...sabor lah ye... tp ape2 hal, safety first ye... hati2 lain kali =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rin noku,
      sabor jelah..taulah bru dapat brim...huhu

      Delete
    2. x de rezeki lah merasa BR1M tu ye...dh dpt ke abg trafik

      Delete
  7. Dah dpt surat cinta baru menyesal yeh...kalau tidak duit saman Rm150 tu boleh makan besar tau CV hihi

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺