Friday, 6 March 2015

ALAHAI...SASPEN BETUL..

Baru je renew last week...makin lama makin murah kan..i loikee


Tapi ada satu kisah yang agak saspen...heheh

Aku kan balik kampung weekend haritu sampai selasa..so aku takdelah tampal roadtax baru tu lagi kat keta sebab aku tinggal keta kat umah IRFA & mintak beliau hantarkan kami ke KLIA. 

Pastu bila aku balik sini, baru teringat roadtax tu ada kat umah sewa, so aku dengan selamba jelah drive balik rumah dengan roadtax mati. Tapi tulah orang cakap kalau kita memang tak perasan @ tau mesti kita bawak keta dengan selamba je kan. Tapi sebab dah tau yg kita buat salah..tu yang rasa macam dalam hati ada rama2 je..hehe

Elok je aku masuk pekan nak balik, yang tak berapa nak jauh sangat pun dari rumah aku...tetiba ada polis buat roadblock malam tu...dah kenapa pulak??? tak penah2 kot ada polis kat situ..haisshh

Adik aku dah risau..alaahai kenapa dia mesti ada di saat polis buat roadblock..takut lettew kena share bayar saman...ahahah

Polis tu tahan keta kami pastu dia suluh2 je dalam kereta, tak tau nak carik apa. Tapi takde lak dia suluh aku punya roadtax tu...alhamdulillah. Mungkin berkat aku baca ayat Kursi kot sebelum tu...hehe.

Polis tu siap babai lagi kat kami...ngeeee

7 comments:

  1. assalamualaikum
    singgah pagi
    kunjungan jumaat

    ReplyDelete
  2. nasib baikkk klu tidak menjawab ler ;p

    ReplyDelete
  3. selamat...hehe...kalo x siap la....hikhikhik...
    saspen kejap je tuh...roadtaxnya ada dah...tingggal x tampal je...kalau abg polis tanya jwb jer dah renew...tp lupa nak tampal..haha..blh gitu?

    ReplyDelete
  4. haha...member sy, 4 bulan tamat, x perasan...huhuh

    ReplyDelete
  5. ehehehe selamba saja.. CT ni lesen memandu da dekat sbulan mampus x renew2 lagi ni..
    malas nyeee lahai nak p renew.. yakin je la drive ahaks..

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺