Monday, 13 April 2015

Misi BUKU MERAH selesai..

BUKU MERAH aku dah expired JUNE15 ni, so kena lah pegi renew kalau nak terbang. Opismate cakap better pergi renew kat  Imigresen Cawangan Banting, sebab cepat & tak ramai orang tapi kena pegi weekday. Alamak...kena amik hapday jugak tu. Gugel punye gugel, ada tulis Pejabat Imigresen Kajang pun bukak weekend. So apa lagi terus lah gugel map...ooo takdelah jauh sangat & senang nak carik sebab kat HENTIAN KAJANG tu je..

Mintak izin IRFA nak bawak sikakak temankan aku...aku upah nak bawak pegi IOI CITY MALL. Tapi aku dah cakap awal2 dah, ni kalau tak jumpa jalan pegi sana nanti, kita pegi ALAMANDA jelah jawabnya...hahahah


Sampai sana seawal pukul 8 pagi..dengan harapan takde orang lagi...tapi hampa sebab Q panjang melingkau macam ulau...heheh

Maka bertabahlah kami menunggu giliran..


Aku punye yang kaler pink tu...gugurl sangat...huhu


Okay dah selesai, janji mesti ditepati oleh kerana aku sangatlah failed nak guna google map kat hp tu maka aku mintak adik wasapkan direction nak ke IOI CITY MALL tu. Tapi kita hanya merancang, akhirnya kami lost sebab aku salah ambik simpang...tapi aku gigih jugak berusaha carik signboard tulis IOI CITY MALL dan akhirnya kami BERJAYA...yeeehaaa!!!


Si kakak ni nak sangat main ICE SKATING tapi tak dapat sebab masa tu ada satu grup student international kot tengah training, so dorang bukak untuk public sebelah petang. Takpelah, ada rezeki datang lagi...harini kita pusing2 jelah, tengok apa yg menarik dalam mall ni..




Lepak makan kat sini...nak jugak carik nasik..


Biasa2 saja...takdelah menarik pun..


Dan kami jumpa kedai yg sangat menarik...rasa macam banyak benda nak beli kat situ, tapi lebih kepada kehendak lah bukan keperluan sangat pun....hehehee


Harga baru lepas GST adalah RM5.30 untuk satu barang....no more RM5...huhu

Lepas solat zohor kami terus gerak balik & lagi sekali aku tak jumpa jalan nak ke NILAI...alahai. Jadik untuk jalan selamat aku ambik susur ke PUTRAJAYA & jumpa ALAMANDA. Dari situ baru aku konfiden & tau jalan balik rumah...huhu

12 comments:

  1. Melancong kemana pula kali ni cik viva? ikut boleh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIS ZANA,
      HCMC je dlu...pasni pg tempat lain pulak...inshaallah..

      Delete
  2. mak ai, kul 8 am dah panjang gial Q macam tu..

    Tapi mmg betul, buat kat pejabat yg ulu2 sikit macam Banting tu tak ramai org..
    Kalau kat Johor, buat kat pejabat Kukup...ada 3-4 orang aja yg Q..hahaha

    ReplyDelete
  3. Salam. Hee cikgu buat paspot nk gi manetuu ;p

    ReplyDelete
  4. uihhh dia punya panjang Q.... fengsan... kene bt kt tempat yg ulu2 jauh dr bando mesti tak ramai org

    akak pg dh ioimall tu tp tak jumpa tmpt skating2 tuh... nnti kene cari lg lah

    ReplyDelete
  5. hahahaha....mcm nak ikut je

    ReplyDelete
  6. huihhh panjang nye Q pitam2 nk beratur tu....

    ReplyDelete
  7. daiso dah xde brg 5 hengget la ye lepas ni...sobsobsob.....

    ReplyDelete
  8. Panjangggggnya Q...pengsannnnn.....

    ReplyDelete
  9. mak aii panjangnyaaaaaaaaaaaa q??? daiso no more rm5. bertabah laaa kitaa huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. kalo kat kajang tu mmg hazab.. x pergi sana dah..

    ReplyDelete

Have a nice day... ☺