Monday 31 December 2018

HATYAI TRIP 2018 (The End)

17 DEC 2018 (Isnin)

Okay..kalau semalam tak sempat sarapan. Ini hari kita kasi jadi..pukul 7 jalan kaki pergi Tamrab Muslim Restoren. Sangat dekat dengan hotel kami.

Menu yang kitorang semestinya Nasi Kerabu Daging Bakar.

Nasik kerabu kat sini takde tumis macam biasa tu..
Sapa peminat nasik kerabu konfem tau macam mana beza nasik kerabu tumis dan tak.

Satu set nasik kerabu daging bakar - 60 baht

Daging bakar dia secukup rasa cicah pulak dengan sos thai tu..

Satu cucuk - 10 baht

Biasa kita tengok orang lepak makan Dimsum kat Chabura kan..kitorang lepak sini jelah..

I plate - 15 baht

Kami terus checkout hotel dan bertolak ke pekan Danok lebih kurang pukul 9 pagi.

Kami sampai di pekan Danok pukul 10 lebih. Kami diberi masa dalam 2 jam untuk jalan-jalan cuti mata @ nak bershopping menghabiskan baki Baht yang ada..

Pulut Ayam & Pulut Mangga

Kat Dannok ni aku tengok banyak jual produk2 kacang..kerepek yang enak dimakan begitu saja..

Kiranya ini last checkpoint yang korang boleh beli ole2 sebelum balik ke Malaysia..

Kudapan dalam perjalanan nanti..

Memang layan je makan benda ni..tau2 dah separuh plastik.

Dari sini kitorang kena jalan kaki ke bangunan imigresen Sadao.

Ramai tapi agak laju..

Dah lepas imigresen sini kami kena naik bas dulu untuk ke imigresen Bukit Kayu Hitam..kat sana nanti baru kita diminta untuk scan segala jenis bag yang ada.

Lepas dah setel semua tu maka bermulalah perjalanan balik kami ke KL Sentral yang dijangka akan sampai pada pukul 10 malam.

Kami berhenti makan & solat sekali lagi di RNR Bukit Gantang pada petang tu.

Pejam celik pejam celik..alhamdulillah kami selamat sampai di KL Sentral tepat pukul 10 malam. Terima kasih kepada mr pilot & assistant kerana membawa kami pulang ke tanahair dengan selamat.

Dari KL Sentral tu aku dengan adik dengan pantas ke ERL pulak nak balik Sepang. Kakak aku dah balik dulu sebab soulmate & kiddos datang pikap.

Akhir kata..ini adalah satu pengalaman baru untuk aku..inshaallah kalau ada peluang aku nak try jalan sendiri pulak ke sana.

**Besoknya sis keje pagi..zzzz

1. banyaknyaaa gambar makanan2 ohseeem..!!!! hehehe cheq suka cheq suka..!!!

2. Boss...camana rasa pulut ayam tu?

3. Alahai
    Rindu nya nak repeat huhu

Have a nice day... ☺

OSAKA TRIP JAN 2020 (PART 6) END

23 Jan 2020 (Khamis) Last day kami di bumi Jepun. Packing barang siap-siap lepas tu terus check out hotel..tapi request untuk tinggalkan b...